Łączna liczba wyświetleń

piątek, 1 czerwca 2012

PIerwsze wzloty ... i upadki ....


Tak więc jak zwykle po dłuższej przerwie... Dzisiaj na reszcie udało się "uskrzydlić" maleństwo. Parę godzin spędzonych przy kalibracji i testach dało owocujące efekty. Fakt, otoczenie w których odbywały się testy nie grzeszyło specjalnie ilością wolnego miejsca, ale na podstawowe próby było w miarę ok. 
Sporo radochy przynosi sterowanie kopterem, lecz jeszcze kilka testów z różnymi konfiguracjami poprawią jeszcze bardziej jakość lotu. W tej chwili myślę że spokojnie można by pokusić się na lot w otwartej przestrzeni, z tym że chciałbym osłonić elektronikę, Docelowo będzie założona kopułka: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=3302

Niżej kilka video z testów:

Wyważanie silników. w podobny sposób wyważałem również razem ze śmigłami.:







A  tu z kolei starałem się wyczuć sprzęt. Bardzo wrażliwy na ruch drążkami sterującymi. Temat jeszcze do dopracowania. :


Można powiedzieć o pierwszym locie :) a w zasadzie oderwaniu od ziemi hehe. Taka mała rzecz a cieszy:







Pragnę w formie ostrzeżenia napisać o kilku ważnych sprawach. Otóż w czasie testów jest największe zagrożenie dla zdrowia pilota. Każdy krok należy starannie przemyśleć. Silniki obracają się z bardzo dużą prędkością i przy źle zaprogramowanych parametrach można sobie wyrządzić sporą krzywdę !!!!  Dlatego dobrze jest sprawdzić całą konfigurację a przede wszystkim mocowania śmigieł oraz całą konstrukcję. Duże drgania powodują że śruby potrafią się odkręcać !!.

O dziwo udało się uniknąć większych obrażeń.... :D

1 komentarz:

Desper pisze...

Gratulacje, ja dzisiaj ulotniłem quada na nowych silnikach i trochę większej ramie. Silniki RCTimer 2830-11 1000KV. Po przesiadce ze sławnych eMaxów 2822 jestem zaskoczony kulturą pracy RCTimerów i to bez wyważania. A copter w acro jest świetny w pilotażu, nieporównywalnie do zestawu z eMaxami.
Latasz na Multiwii by Kuki, więc aby zmniejszyć czułość drązków, zmien RC RATE i RC EXPO (w konfiguratorze i nie zapomnij dać write :)) na 0.50 0.50, odczujesz olbrzymią różnicę :) Ja po zmianie silników mam RC RATE na 0.30 a i tak mam dużą czułość.
Pozostaje mi do zrobienia kalibracja trybu stable, poskładanie gimbala pod kamerę, oblatanie takiego zestawu i następnie dołożenie kolejnych gramów do lotów FPV. A następnie montaż octocoptera :)
Jeszcze raz powodzenia. Ja składałem swoją zabawkę do momentu osiągnięcia zadowalających efektów całe pół roku, ale satysfakcja olbrzymia.
Pozdrawiam.